Jak ćwiczyć by uniknąć kontuzji?

„Sport to zdrowie” – chyba każdy słyszał to staropolskie powiedzenie. Lekarze przyznają, że jest w tym sporo racji. Pod warunkiem jednak, że wybieramy aktywności dostosowane do naszej  kondycji fizycznej  i unikamy nadmiernych przeciążeń organizmu. W przeciwnym razie szybko możemy narazić swoje ciało na uszczerbek na zdrowiu.

Z efektem kontuzji spotkał się każdy sportowiec. Z pokorą przyznają, że co najmniej raz w swojej karierze przeholowali z intensywnością treningów lub zrobili ćwiczenie w sposób nieoprawny. Efekt? Bardzo bolesna kontuzja wykluczająca z aktywności sportowej na dłuższy czas. Niezależnie od tego czy trenujesz zawodowo czy hobbistycznie możesz być narażony na naciągnięcie mięśnia, naderwanie ścięgna, a w najgorszym przypadku na zwichnięcie lub złamanie.

Co należy robić by zminimalizować to ryzyko? Przede wszystkim ćwicz z głową!

Wybierz sport, który sprawi Ci przyjemność i jednocześnie nie będzie dla organizmu zbyt wielkim wyzwaniem. Pamiętaj o rozgrzewce. Rozgrzanie mięśni powinno trwać przynajmniej 15 minut. Przechodząc do właściwego treningu upewnij się, czy każde z zaplanowanych ćwiczeń, wiesz jak wykonać poprawnie. Po treningu konieczne jest porządne rozciągnięcie mięśni.

Jeśli zaczynasz swoją przygodę ze sportem warto skorzystać z porad specjalistów. Fajnym sposobem może okazać się wybór hotelu dla osób aktywnych, w którym dla gości hotelowych organizowane są poranne stretchingi, a w ciągu dnia rożnego rodzaju zajęcia sportowe. Przykładem takiego hotelu w Polsce jest obiekt w górach Beskidu Sądeckiego. To hotel stworzony z myślą o osobach aktywnych fizycznie oraz wielbicielach gór. To także świetny obiekt dla klientów biznesowych, w którym z powodzeniem przeprowadzane są szkolenia w górach oraz eventy w górach.